Scholars in a nutshell

This section serves as a guidance for those who want to apply for scholarships especially for SPM leavers (excluding state-funded scholars like FELDA,YT,YS and MAIK because it is state-specific and not open to students from other states/non-FELDA)

PNB
BNM
Khazanah

Petronas
YTN
YTM
UEM
JCORP
Sime Darby

JPA
MARA
YPPB

If you want to know the amount of allowance of each scholarship, you would have to comment or dm on my post in this blog before I give you the access link to it.

Monday, December 20, 2010

teruskanlah

hari ini, bermakna satu hari lagi telah berlalu di bumi gedung ilmuku ini. aku cuma merasakan ada sesuatu yang membuatkanku terpanggil untuk menulis mengenai post kali ini, iaitu amali fizik di makmal fizik jepun.
aku harap selepas ini, tiada lagi yang merana disebabkan aku. maksudnya, kalau aku masuk mana-mana kumpulan amali, mesti hancur punya dan haru biru yang akan berlaku pada ahli kumpulan itu. Memanglah aku tidak begitu berminat dengan amali dan eksperimen ini, tapi memandangkan aktiviti ini adalah sebahagian daripada penilaian akademik di sini, maka tiada apa yang mampu saya buat. so, i have to move on, hoping and praying that no more misery and losingness occurs in ther future. semester 2 berlalu agak cepat. lagi 5 minggu untuk mid sem, dan kali ini, saya tak boleh persiakan peluang yang ada di depan saya untuk mendapatkan keputusan yang terbaik.
english week is on the following week, seriously aku x expect apa-apa untuk debate nanti, since i will represent my N team, along with aliff and muni. hope all of us can do the best, dengan harapan pertandingan ni dapat memupuk kembali semangat perbahasan dalam setiap diri peserta yang terlibat.cuma agak terganggu dengan kuliah next week, confirm ada yang tak dapat pergi, tertinggal dan lain-lain sebab. takpelah, nama pun english week, so it lasts for only a week, nothing more than a week.
doing homework, tutorials, revision consistently is the key to success sebab dengan kekerapan seseorang itu berusaha dan belajar mengulang kaji, dengan itulah seseorang itu dapat tahu apa yang betul dan salah dalam apa yang dia pelajari.
p/s: just do the best for everything in life, insya-allah kita akan dapat merasakan nikmat yang terbaik buat hamba-Nya.