Scholars in a nutshell

This section serves as a guidance for those who want to apply for scholarships especially for SPM leavers (excluding state-funded scholars like FELDA,YT,YS and MAIK because it is state-specific and not open to students from other states/non-FELDA)

PNB
BNM
Khazanah

Petronas
YTN
YTM
UEM
JCORP
Sime Darby

JPA
MARA
YPPB

If you want to know the amount of allowance of each scholarship, you would have to comment or dm on my post in this blog before I give you the access link to it.

Monday, July 5, 2010

FINALE WIND ORCHESTRA 2010


Oh, tidak. Pada tahun ini, keputusan setiap sekolah amat tidak dijangkakan. Seperti biasa, sekolah yang selalu menjuarai pertandingan ini sudah semestinya tidak bukan melainkan SAS.

Keputusan kesuluruhan
1. SAS
2.SMSS(agak-agaknya dah naik tahun ni)
3. TKC
4.SDAR
5.SAINSKU
6.SSP
7.SMACH
8.SESMA
9.SERATAS

Rasanya, memang dah jangka SAS akan menang tahun ni sebab lagu Oriental Express tu memang teralu unik dan baik sekali dimainkan. Pandai diorang transliterasikan perjalanan tren menjadi sebuah lagu simfoni. Jadi, memang layaklah mereka menang buat kali ketujuh kejuaraan sepanjang 12 kali dipertandingkan.

SERATAS? EHMM....rasanya mereka dah buat yang terbaik. Cuma rasa-rasanya ada beberapa perkara yang perlu diutarakan dan diselesaikan.
  • Lagu Noah ark dimainkan terlalu perlahan kalau nak dibandingkan dengan SBP2 yang lain. Jadi kurang menyerlah persembahan lagu tu
  • Banyakkan lagi keunikan dalam lagu tu. MCM sekolah lain, diorang ada menerapkan unsur2 unik dalam lagu mereka.
  • Mainkan lagu yang lebih mencabar dari biasa, Kita sudah maklum bahawa SBP2 yang memenangi Pertandingan Wind Orkestra ini semuanya memainkan lagu yang amat sukar untuk dimainkan, pada masa yang sama ada keunikan dan kehebatan dalam permainan mereka.
Apa-apapun, tahun depan ada lagi. Semoga SERATAS bakal menjulang piala wind orkestra itu suatu hari nanti.

No comments:

Post a Comment