Scholars in a nutshell

This section serves as a guidance for those who want to apply for scholarships especially for SPM leavers (excluding state-funded scholars like FELDA,YT,YS and MAIK because it is state-specific and not open to students from other states/non-FELDA)

PNB
BNM
Khazanah

Petronas
YTN
YTM
UEM
JCORP
Sime Darby

JPA
MARA
YPPB

If you want to know the amount of allowance of each scholarship, you would have to comment or dm on my post in this blog before I give you the access link to it.

Sunday, May 2, 2010

MUKA BARU DEBATERS?????

HKSBP ZON di Sains Kedah (2010)
MUKA-MUKA 2009
MUKA-MUKA 2010

Pada hari ini, aku digemparkan dengan gambar-gambar yang sebegini rupa. Oh tidak!!! Inikah muka-muka atau pelapis pembahas BM dan BI SAINS PERAK yang baru?? Apapun, bukanlah aku hendak mengatakan bahawa SERATAS AKAN jatuh merundum, sebaliknya, ini akan menjadi satu cabaran besar kepada diriku sebagai bekas ahli kumpulan ini juga walaupun hanya menyertai selama setahun( 2009). Memanglah susah nak terima hakikat, sebab senior-senior ni dah bukan sebahagian daripada kumpulan itu lagi. Mana taknya, kumpulan BM, 2 orang keluar. Team BI, 3 peoples out this year. Memang, ahli-ahli tahun ni pun baru jugaklah. Masa HKSBP ZON hari tu, memanglah SERATAS tak menang, but asalkan mereka semua dah buat yang terbaik sudak cukup untuk memuaskan hati aku. Siapalah kita untuk menentukan takdir di dunia ini? Rahman, Nabiha, Adam dan lain2, awak semua dah buat yang terbaik. Kalau boleh, try even harder next year. Memanglah, format tahun ni dah makin ketat. Hanya JOHAN dan NAIB JOHAN sahaja yang akan bertanding ke HKSBP Kebangsaan. So, hopefully next year, semua kumpulan( BAHAS BM DAN BI, BOLA KERANJANG LELAKI DAN PEREMPUAN) dapat jugak menaikkan nama sekolah ini di negara ini suatu hari nanti. Tak mustahil. Kalau tahun 2008, BAHAS BM dapat pergi ke FINAL di PICC, dan WIND Orchestra juga ke PICC, mengapa tidak pada masa akan datang? Kalau diberi kesempatan, teringin sangat nak berjumpa kembali dan membantu team BI ni pada masa akan datang. Tengoklah macam mana. HKSBP ZON 2011, here we come. Kepada Basket Perempuan, tahniah kerana mampu pergi ke SCIPP (Sains Pasir Putih) tahun ni. Semoga membawa pulang piala yang diidamkan selama 28 tahun penubuhan sekolah ini.

P/S:Kalau tahun ni pun dah lain muka-mukanya, I wonder how would it be 2-3 years from now? Ehmmm. Tengoklah macam mana nanti.

No comments:

Post a Comment