Scholars in a nutshell

This section serves as a guidance for those who want to apply for scholarships especially for SPM leavers (excluding state-funded scholars like FELDA,YT,YS and MAIK because it is state-specific and not open to students from other states/non-FELDA)

PNB
BNM
Khazanah

Petronas
YTN
YTM
UEM
JCORP
Sime Darby

JPA
MARA
YPPB

If you want to know the amount of allowance of each scholarship, you would have to comment or dm on my post in this blog before I give you the access link to it.

Saturday, May 1, 2010

SENARAI BUDAK SERATAS YANG DAPAT UPU

senarai rakan-rakan yang dapat UM:

ASASI SAINS HAYAT:
liyana
(budak taiping)
ainun
(peace to cik nun!)
shazlin
(yoo~budak padang rengas laaa...hehe)
amer ekram
(the only boy!)
natasha arina
akma
shidah

ASASI SAINS FIZIKAL:
hazman
(hehe...makan2!)
zuhaili
(my only the =)..hehe...joke!)
mus (
hmmm...addmath master tuee!)
amin
(huhu...dari utp ke um!moving onn ye amin!)
sarah
(the only girl!)
kesuma haryani

ASASI ALAM BINA:
faizal
(huh?!no comment!)
faez
(memang ade connection kowwttt between their f!)

DEKNA...ehmm aku tak pasti course apa,but yang pasti dia dapat UM.
Aku just copy dan paste je post ni sebabnya dah malas sangat nak terangkan panjang-panjang. Well, I think, ramai lagi yang dapat kat u lain mcm UIA, UITM ,etc.

UITM
  • Raja
  • Harusani
  • Zuhair
  • Alif Zuhairi
  • Fatien Atiqa
  • Soyuz
UIA
  • Suhaibah
YA-ALLAH, tentukanlah arah tuju hidupku dan kawan-kawanku ini. Aku tak kisah aku menjadi doktor,engineer,geologist,cikgu muzik sekalipun, kalau ENGKAU takdirkan aku untuk menjadi cara itu, maka jadikanlah aku cara itu. Yang penting, biarlah aku dapat menyumbang jasaku ke arah jalan-Mu kerana hidup di dunia ini terlalu sementara, kekal di akhirat sana. Jadi, aku redha dan terima dengan apa sahaja tawaran yang aku dapat bersesuaian dengan kelayakan akademik dan ko-kurikulum ku, DAN juga sahsiah dan akhlakku. I JUST ACCEPT IT. Kepada rakan-rakan di KSAH dan SERATAS, semoga berjaya dalam apa jua bidang yang korang semua dapat. As for me, I will do my best for whatever it takes to be Malaysia's next top student.

2 comments:

  1. woiii~
    takde la copy sgt dari aq punye...
    malu aq...
    btw,
    deqna,shidah & akma dpt asasi sains hayat UM!
    kesuma sains fizikal UM!

    ReplyDelete
  2. ameeeerrr!
    jgn lupe nty tulis lagu tribute tuk aku yay

    ReplyDelete