Scholars in a nutshell

This section serves as a guidance for those who want to apply for scholarships especially for SPM leavers (excluding state-funded scholars like FELDA,YT,YS and MAIK because it is state-specific and not open to students from other states/non-FELDA)

PNB
BNM
Khazanah

Petronas
YTN
YTM
UEM
JCORP
Sime Darby

JPA
MARA
YPPB

If you want to know the amount of allowance of each scholarship, you would have to comment or dm on my post in this blog before I give you the access link to it.

Sunday, May 2, 2010

PLIHAN YANG KABUR

5 SURIA 2009


6 AKTIF 2004

Satu lagi kenangan yang tidak akan dilupakan dalam diari kehidupanku. Terlalu banyak peristiwa yang akan kekal sebagai memori lama. Kepada rakan-rakan di ISKANDAR 2004, semoga kita akan tetap saling mengetahui antara satu sama lain. Jumlah batch ISKANDAR 2004 ni adalah 167 orang, walhal yang saya kenal sepanjang 5 tahun di situ pun sekadar 50 orang saja. Maaflah, dulu saya ni jenis yang tak ambil tahu sangat pasal orang lain, tambah-tambah lagi kalau orang tu tak sama kelas dengan saya. Memanglah tak ada kesempatan langsung untuk berkenalan. Secara relatifnya, saya mahu tunjukkan berapa ramai orang yang saya kenal sepanjang berada di alam persekolahan. Tadika tak boleh ambil kira sebab dah lupa terus dari memori 100% berapa ramai yang ada sama batch dengan saya waktu tu.

CHILDREN'S CORNER-N/A
TAMAN RAKYAT-N/A
ISKANDAR-167 orang (2004)
KSAH-177 orang (2007)
SERATAS-164 orang (2009)

CHILDREN'S CORNER-Nazrin Arif, Farhan Rusman dan Ku Ahmad Azmeel,others NA
TAMAN RAKYAT-Aizudin Zakaria dan Luqman Syah, others NA
ISKANDAR-50-60 orang kenal, others tak berapa nak ingat
KSAH-130-140 orang kenal, others tak berapa nak ingat
SERATAS-kesemua 164 orang kenal, kecuali yang keluar awal( sebelum saya masuk)

SK KOTA, KELANTAN-memang tak ingat langsung, kecuali saudara saya yg sama kelas dengan saya

P/S: Apapun, saya berharap sangat dapat berjumpa balik dengan kesemua ex-ex sekolah ni, sebab dah lama yang terputus, kecuali yang benar-benar rapat.

1 comment: